reede, 20. jaanuar 2017

Homne päev öö taga, ülehomne mäe taga


Aega ja selle möödumist on lastel üpris raske mõista, kuna see pole käega katsutav. Seetõttu õppisimegi meie sellel nädalal kella ning nädalapäevi läbi mängude. Iga mäng ja tegevus õpetas meile midagi uut ja põnevat aja kohta.

Õues mängides õppisime uue mängu "Kellarong", kus iga laps pidi valima numbri 1st 12ni ning kui tema number öeldi, tuli ruttu-ruttu rongijuhiks joosta. Nii sõitsidki männikus ringi Mesimummide rongid - kella neljane rong, kella üheksane rong ja kella kahene rong. Liikuv ja lõbus mäng oli laste jaoks tore ning terve männik oli meie kilkeid täis. :)








Ka toas õppisime midagi uut kella kohta - ühe vahva luuletuse, kust ei puudu ka liigutused. Proovige kodus ka lastega koos seda meelde tuletada.



KELLAL OSUTEID ON KAKS,
ÜKS ON PIKK JA TEINE PAKS.
PAKSEM TUNDE OSUTAB,
KAUEM PAIGAL LOSUTAB.
HULGA ROHKEM TIIRLEB PIKK,
ISE VÄGA ÕNNELIK,
ET SAAB TEHA TÄHTSAT TÖÖD,
NÄIDATA MEIL PÄEVA-ÖÖD.

Kui olime teada saanud, mida tähendab pooltund ja tund siis otsustasime selgeks õppida ka nädalapäevad. Sellega tuli meile appi Jussike ning lugu "Jussikese seitse sõpra", mille tädi Maire ja tädi Piret lastele jutustasid ning hiljem valmis sellest ka vahva dramatiseering meie nukuteatri nurgas. Teatris kehastasid tegelasi erinevad loomad ning sellega andsime lastele julgust ka tulevikus rohkem nukuteatrit teha. Tubli töö! :) 






Ka selle nädala mänguasjapäev oli tavapärasest erinev - iga laps oli kaasa võtnud hoopis ühe enda raamatu, mida ta sai ka teistele tutvustada. Oli vahva vaadata kui palju erinevaid raamatuid meie laste kodus on.

Nüüd, kui pool -ja täistunnid enam-vähem selged ning nädalapäevadki mängu käigus ära nimetatud, on aeg hakata tegelema õpitud oskuste kinnistamisega. Suunake kodus lapsi märkama kella, julgustage teda kellaaegadest ja päevaplaanist rääkima ning looge igale nädalapäevale kindel tegevus (näiteks pühapäev - pannkoogipäev). Nii jäävad õpitud tarkused paremini meelde ja aitavad luua seoseid tulevaste teadmiste omandamiseks. :) 

esmaspäev, 16. jaanuar 2017

Aeg käib vanas seinapalgis vaikse TIK-TAK sammuga...

Sellel nädalal õpime natuke rohkem tundma kella - algul ainult täistunde. Kella on ju vaja teada, et me oskaksime õigel ajal sööma, õue ja magama minna. Ja ega kella selgeks ei saa ainult seda vaadates, tuleb ikka ise käed külge lüüa ja midagi vahvat teha - täna meisterdas iga laps endale päris oma kella, millega siis hommikuringis mängida saime. Meie hommik piltides!

Algul kuulasime loo Vellost, kes võlus oma kellalt numbrid ära ning meie aitasime need numbrid üles otsida. Kirjutasime tahvlile numbrid 1st 12ni ning seejärel hakkas iga laps ka oma kellale numbreid kirjutama.


Kui numbrid kirjutatud ja külge liimitud, oli aeg seierid kella külge lisada, ikka lõnga ja nõela abil. Üks suur seier ja üks väike seier - igaühel tulid need isemoodi.


Kellad valmis ja ära imetletud siis hakkasime nendega mängima - algul rääkisime, et täistund on siis kui suur seier on 12 peal ning väike seier näitabki tunde. Iga laps katsetas oma kella ja ükski kell ei pidanud kellassepa juurde parandusse minema - kõik olid ideaalses korras! :)



Seejärel jagasime igaühele ühe kellaaja, mille ta pidi oma kellal märkima ning siis said ka lapsed ise kaaslastele kellaajad jagada. Nalja kui palju!



Valik Mesimummide kellasid!

Meie päev läks igatahes korda ja saime natuke aimu sellest kellavärgist! Et meie uued teadmised paremini kinnistuks siis Sina, armas lapsevanem, saad ka kodus suunata oma last märkama, mis kell on ja koos lapsega harjutada täistundide tundmist :)