Kui olime PĂ”hjamaa loomadega sĂ”braks jÀÀnud, tundus igati loomulik tutvuda ka vahvate tegelastega, kes elavad LĂ”unamaal. Muuseas said lapsed nĂ€dala jooksul teada, missuguseid maatĂŒĂŒpe vĂ”ib LĂ”unamaalt leida, kes seal elavad ning kuidas nad seda teevad. Ăpitu kinnistamiseks kĂ€isime ka vahval ekspeditsioonil Tartu Loodusmajja.
NĂ€dalat alustasime teistmoodi kunstitööga: lapsed lĂ”ikasid vĂ€lja ja vĂ€rvisid LĂ”unamaa loomade kujutised, viisime need ahju ja nii valmisidki vahvad isetehtud mĂ€nguasjad-amuletid. đđŠđ
đŠđŻHarjutasime kuulamis- ja jutustamisoskust, kui lapsed said kahes grupis kuulata Ă”petlikku lugu tiigri ja lĂ”vi juhtumistest ning seda teisele grupile ĂŒmber jutustada. đŠđŻ
"VÔlusime" paberile savanni elanikud, kasutades selleks kopeerimise tehnikat.
RÀÀkisime mÀrkidest "suurem kui" ja "vÀiksem kui", kuid mÀrki asendas seekord hoopis krokodilli suu ja vÔrdlesime LÔunamaa loomade hulkasid ja arve - ikka selleks, et Ôppimine oleks lÔbus ja mÀnguline.
SĂ”ber elevant tahtis inimesi sĂ”idutada, selleks pĂ”imis iga laps talle selga lĂ”busa teki.đ
Ekspeditsioon Tartu Loodusmajja oli tĂ”eliselt pĂ”nev.đ
Meie lĂ”bus giid Aire rÀÀkis meile LĂ”unamaal elavatest loomadest ja saime neid ise ka vaadata-katsuda.đŸ
Viirpapagoi
Sisiprussakas
Uus-Guinea hiidraagritsikas
Teegu
Nuusutasime taimede viljasid ja pĂŒĂŒdsime Ă€ra arvata, millega tegu.
Suures talveaias said lapsed nĂ€ha, kuidas kasvavad taimed, kelle elukohaks on tavaliselt kĂ”rbđ” vĂ”i hoopis vihmametsđŽ. Vaniljetaim, kohvitaim, kakaotaim, avokaadopuu ja palju muud.
đąSöötsime kilpkonnasid ja saime ka nendega sĂ”pradeks.đą
đȘđErinevaid loomi tundma Ă”ppides saime sellel nĂ€dalal palju mĂ€ngida, avastada ja loomulikult ka Ă”ppida - koos on tore!đđȘ
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar