Mesimummid teavad, et kÔik inimesed puutuvad iga pÀev kokku liiklusega. Sellel nÀdalal saime teada, kes osalevad liikluses ja kuidas nad seda teevad. Koos uurisime, missuguseid liiklusmÀrke peavad autojuhid ja jalakÀijad jÀlgima ning Ôppisime ka ise olema tÀhelepanelikud liiklejad.
Tegime kunstitöö ĂŒlekĂ€igurajast ehk SEBRASTđŠ - selle jaoks harjutas iga laps kÀÀride kĂ€sitsemist, kontuuri jĂ€rgi lĂ”ikamist ja kleepimist. Iga sebra sai omamoodi vahva, proovisime ka sĂ”rmedega ĂŒle jalutada - töötas kĂŒll! đ
đ„đŠValgusfooriga tutvumisel mĂ€ngisime liikumismĂ€ngu "SĂ”ber valgusfoor", kus Ă”petaja nĂ€itas kordamööda erinevaid vĂ€rve ja lapsed pidid oma kujutletavate autodega selle jĂ€rgi oma liikumist reguleerima. đŠđ„
Arutlesime selle ĂŒle, miks on meile kiivrit vaja? Et asjast paremini aru saada, tegime ka katse, mis nĂ€itas, kuidas kiiver kaitseb lapse pead. Selleks vĂ”tsime kaks muna ja tegime neile nĂ€od pĂ€he. Ăks muna oli meie tark sĂ”ber Kirke ja teine muna oli meie rumal sĂ”ber Pellu.
Vaatasime, kuidas sĂ”brad lĂ€ksid jalgrattaga sĂ”itma - Kirkel kiiver peas, Pellul mitte - ning nĂ€gime, mis juhtus, kui sĂ”brad kukkusid.đČ
Lapsed tegid vĂ€ga kiirelt omad jĂ€reldused ja said aru, et kiiver kaitseb meie peakesi Ă”nnetuse korral.☝
JalutuskĂ€igul otsisime liiklusmĂ€rke Annikoru kĂŒlast - iga paar sai endale ĂŒhe liiklusmĂ€rgi, mida otsida ning meil lĂ€ks hĂ€sti, leidsime 5st 3!⛔
Lapsed vaatasid vĂ€ikest etendust kolmest jĂ€nkupoisistđ°đ°đ°, kes said tuttavaks valgusfooriga. Hiljem said lapsed ka ise nĂ€idelda!
Voolisime endale ise valgusfooriđŠ- martsipanist. Harjutasime peopesade vahel pallikeste voolimist ja voolingute ĂŒhendamist.
NĂ€dala lĂ”petuseks sĂ”itsime autodega garaaĆŸi - Ă”ppisime sealjuures masinaid sorteerima nende kuuluvuse, vĂ€rvi ja suuruse jĂ€rgi ning saime teada, milline on VĂIKE, milline on KESKMINE ning milline on SUUR garaaĆŸ.
Ohutut liiklemist, armsad sĂ”brad!đ
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar